9/19/2023 10:45:08 AM
بطری پت
پت.jpg

بطری پت

مواد سازنده ظروف پت ترفتالیک اسید و اتیلن گلیکول هستند که از مواد خام نفتی مشتق می شوند ظروف پلاستیکی از این ماده ساخته می شوند این مواد برای سلامت انسان بی خطر هستند . بطری های پت در صورتی که مایع سرد در انها نگهداری شود ومرتب مورد شستشو قرار گیرند می توان دوسه بار مورد استفاده قرارداد .

استفاده مجدد از بطری آب معدنی 

بطری آب معدنی پلاستیکی به علت نیاز گسترده مردم به آب معدنی بیش از یک بار مورد استفاده قرار می گیرند .برای اطلاع استفاده مجدد از ظروف پت اعدادی داخل مثلث بر روی بدنه بطری حک شده است .عدد یک نشان دهنده مواد اولیه مرغوب در تولید بطری است وبا دیدن عدد یک بر روی بطری در صورتی که بطری تو رفتگی یا ترک نداشته باشد می توان دوباره مورد استفاده قرار داد.تاکنون هیچ دیدگاهی مبنی بر خطرناک بودن استفاده مجدد بطری  پت ثبت نشده است وبطری ها آب معدنی برای استفاده مجدد باید با شوینده وبدون استفاده از آب گرم شستشو شود ودوباره مورد استفاده قرار گیرد. استفاده مجدد بطری پت  نیازمند رعایت نکات اولیه نگهداری بطری است بطری باید دور از حرارت وتماس مستقیم نور خورشید نگهداری شود. از فشار دادن وضربه محکم زدن به بطری جلوگیری به عمل آید.

درج عدد 7 بر روی بطری نشان دهنده احتمال وجود  ماده شیمیایی بیسفنول در ساخت بطری است این ماده بر دستگاه تنظیم هورمون ها اثر میگذارد وتنظیم هورمون را دچار اختلال می کند برای حفظ سلامتی تا حد امکان از استفاده مجدد این بطری ها جلوگیری کنید.

نحوه شستشو بطری پت

بطری پت  آب معدنی که آب را درون خود ذخیره می کنند با استفاده از بطری  ونوشیدن مایعات وتماس بطری با دهان احتمال  نفوذ باکتری به درون بطری بسیار زیاد است. بطری پت برای استفاده مجدد وجلوگیری از تکثیر باکتری باید ضدعفونی شوند .جهت از بین بردن باکتری بطری، محلول جوش شیرین با اب سرد را به مدت یک روز داخل بطری ریخته  و بعد بطری آب کشی شود . از آب گرم جهت شستشو بطری پت خودداری شود زیرا آب گرم باعث آزاد شدن مواد شیمیایی بطری می شود.

انواع بطری  پت

  • بطری استوانه ای پت
  • بطری پت کتابی
  • بطری پت ادویه پاش
  • بطری حباب ساز پت 
  • بطری آب معدنی پت
  • بطری دسته دار پت

ویژگی های  ظروف پت 

  • بطری پت نسبت به ظروف دیگر ویژگی های خاص خود را دارند .ظروف پت با مواد غذایی واکنش ایجاد نمی کند وطعم وعطر مواد غذایی را تغییر نمی دهد.
  • یکی از مزیت های بطری پت باز کردن راحت درب بطری است وبعد از استفاده به راحتی درب بطری بسته می شود .
  • ظروف پت علارغم حجم بالا دارای وزن سبکی هستند وحمل نقل آنها راحت تر صورت می گیرد.
  • ظروف پت قابلیت بازیافت دارند وپس از بازیافت به کیسه های پلاستیکی و قطعات خودرو تبدیل می شوند.

 بطری پت از مقاومت بالایی برخوردارند و با قرار گرفتن در تماس مستقیم با خورشید دچار آسیب نمی شوند.

خرید بطری پت

ظروف پت بسیار کاربردی و پر مصرف هستند با توجه به استفاده بی رویه از بطری پت کارخانجات تولید پلاستیک  زیادی به تولید بطری در حجم های کوچک وبزرگ پرداخته وعرضه بازارفروش  پلاستیک می کنند. بطری پت با طرح متفاوت جایگزین مناسبی برای بطری قدیمی به حساب می آیند وتبدیل به محصولی مشتری پسند و کارامد شده اند.

خرید بطری پت برای ذخیره مایعات همچون آبمیوه های سنتی ونوشیدنی های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. وهمچنین در ذخیره مواد ارایشی بهداشتی انواع کرم ها ولوسیون وانواع شوینده ها قابل استفاده هستند. طیف وسیعی از سفارش بطری مربوط به محصولات خوراکی است. 

شرکت ویرا پلاست اطلس بزرگترین تولید کننده بطری پت در تهران است و بطری پت در این کارخانه علاوه بر فروش در بازار ایران به کشورهای خارجی عراق و افغانستان نیز صادر می شود. 


مدیریت سایت

شهرک صنعتی پرند بلوار صنعت خ گلریز خ گلشن پلاک1


09330244264
.

Copyright © Digibottle. Design by Vahid Hassani